Rådgivning

Fuldt hus til LandboNords Landbrugskonference

Pressemeddelelse - Brønderslev, den 8. februar 2022

Godt 450 deltagere var tirsdag mødt op til LandboNords Landbrugskonference i Vrå. Her blev deltagerne blandt andet opdateret med tallene fra landets største regnskabsanalyse, visioner for erhvervet og den aktuelle landbrugspolitiske situation.

Landbrugskonference_2022

Det er efterhånden længe siden, at Vendsyssel Idrætscenter i Vrå har været fyldt op, men det blev en kendsgerning, da LandboNord afviklede årets Landbrugskonference. Op til konferencen havde rådgivningsvirksomheden, i samarbejde med LandboSyd, KHL og VKST, analyseret over 250 landbrugsregnskaber til Danmarks største analyse af erhvervet. Til konferencen blev der mulighed for at fordybe sig i konklusionerne og få inspiration til nye initiativer.

- Vi er utrolig glade for at kunne afvikle vores konference fysisk, og ikke mindst for at opleve den store opbakning, vi har fået. Alle involverede har lagt en kæmpe indsats i at det her skulle blive den succes, som det blev. Fagligt havde vi i år fokus på et program, hvor emnerne kom i en naturlig forlængelse af hinanden, så det kan give inspiration til at sætte nye initiativer i gang ude i landbrugsvirksomhederne. Blandt andet at få taget hul på den vigtige ESG-dagsorden, som kommer til at sætte sit præg på en række beslutninger i fremtiden, siger adm. direktør i LandboNord, Uffe Bertelsen.

Stærkt fagligt og politisk program

Udover en række faglige indlæg, blev deltagerne også opdateret på de landbrugspolitiske fronter med indlæg fra fire af LandboNords fagudvalg: Kvæg, Grise, Økonomi og Planter. Derudover var der indlæg fra Landbrug & Fødevarers formand Søren Søndergaard. Formand for LandboNord, Niels Vestergaard Salling, glæder sig over det lykkedes at stable så stærkt et program på benene – både fagligt og politisk.

- På trods af den økonomiske situation, som presser flere landmænd i øjeblikket, så er der grund til optimisme – for vi gør det godt i landbruget, og der er en villighed til at arbejde videre med nye tiltag, så vi kan forbedre os endnu mere. Det er nogle af de ting, som jeg tager med fra de politiske og faglige indlæg, jeg hørte i dag. Ude på vores bedrifter har vi brug for nogle langsigtede strategier på alle niveauer, så vi blandt andet kan sikre en sund økonomi, et godt image og fastholde gode medarbejdere, siger formand for LandboNord, Niels Vestergaard Salling.

Dagen blev afsluttet med et oplæg fra stifter af Coolshop, Jacob Risgaard, som inspirerede deltagerne med sin historie om blandt andet at turde kaste sig ud i projekter, som ikke alle får succes.

Adm. direktør i LandboNord, Uffe Bertelsen, på telefon 30463820

Formand for LandboNord, Niels Vestergaard Salling, på telefon 21618211