Hjemmesiden anvender Cookies. Cookies er vigtige for at sikre at hjemmesiden fungerer. Vi bruger også cookies for at indsamle statistik, som løbende er med til at forbedre brugeroplevelsen. Du accepterer vores anvendelse af cookies ved at klikke videre på hjemmesiden. Læs mere om cookies.

Ok

Nyt fra LandboNord

97 procent af kunderne vil anbefale LandboNord 18-09-2014

97 procent af kunderne vil anbefale LandboNord

LandboNord har en ambition om at komme tættere på kunderne for bedre at kunne målrette rådgivningen til de behov, der er i markedet. Derfor har LandboNord i løbet af de seneste måneder gennemført en kundetilfredshedsanalyse for at afdække, om såvel rådgivning som rådgivningsprocessen står mål med landmandens forventninger.

Hele 1000 kunder har svaret på undersøgelsen, og det giver nu et billede af, hvordan kunderne vurderer kvaliteten af vores rådgivning. Blandt andet viser undersøgelsen, at 97 procent af kunderne svarer, at de helt eller delvist vil anbefale LandboNord - en tillidserklæring af de helt store.  

”Vi er selvfølgelig meget glade for de flotte besvarelser, men vi ser også på tallene med en vis portion ydmyghed. For når 97 procent af vores kunder siger, at de vil anbefale os til andre, så forpligter det også. Men vi arbejder målrettet for at udvikle os, så vi fortsat kan leve op til de forventninger, der er til os i markedet,” siger administrerende direktør Uffe Bertelsen.

Stor faglighed og kendskab til kundernes bedrifter

En af de andre positive hovedtendenser i undersøgelsen er, at både konsulenter og assistenters faglige viden vurderes højt af kunderne. Og kendskabet til den enkelte kundes bedrift scores også relativt højt.

”Det er helt afgjort positivt, at vores kunder oplever en høj faglighed hos både konsulenter og assistenter, da det jo er det, vi lever af som rådgivningsvirksomhed. Men at de også mener, at deres konsulent har et indgående kendskab til deres bedrift, er et yderligere plus, da det for mange giver en tryghed, at konsulenten rådgiver dem på et solidt grundlag, fortæller Uffe Bertelsen, der dog tilføjer: ”En gang imellem kan det dog godt være, at vi skal blive bedre til at sætte nye øjne på sagen, når det er relevant, så vi også får udfordret landmanden på de rette områder. Der kan vores konsulenter blive bedre til at bringe hinandens kompetencer i spil.”

Øget fokus på opfølgning

Selvom undersøgelsen ikke er igangsat for rygklapperiets skyld, tegner der sig et billede af en virksomhed, der i høj grad lever op til kundernes forventninger til rådgivningen. Der er dog også områder, hvor der er potentiale for forbedringer.

”Vi skal sætte fokus på højere grad af løbende opfølgning og kontakt til kunden, og derfor er vi i gang med at udvikle ydelser, der i endnu højere grad sikrer, at kunderne løbende får opfølgende data om deres bedrift, der kan være med til at udvikle og styre landmandens forretning,” siger Uffe Bertelsen.

Ingen prisstigninger i fire år

I undersøgelsen tegnes der desuden et billede af, at en del kunder har fokus på pris, hvilket ikke er unaturligt. I LandboNord er man opmærksom på, at prisen selvfølgelig betyder noget for kunderne. ”Vi har ikke haft prisstigninger i fire år. Samtidig har vi gjort det ekstra attraktivt at være medlem i LandboNord og har derfor udbetalt medlemsbonus på i alt 8 mio. kr. i løbet af de seneste tre år. Samlet set gør det os særdeles konkurrencedygtige i markedet,” siger Uffe Bertelsen.

I den kommende tid vil LandboNord sætte særligt fokus på resultaterne i analysen. Et af de tiltag, der allerede er søsat, er træning af alle konsulenter i ”Det gode kundemøde”, hvor et vigtigt element er forventningsafstemning inden mødet og opfølgning på de indgåede aftaler under og efter mødet.

Læs mere om, hvordan LandboNords foreningspolitiske arbejde blev vurderet i undersøgelsen.








Kontakt