Forbedr produktionen i ferien 10-07-2015

Forbedr produktionen i ferien

Mange svineproducenter holder en velfortjent ferie i øjeblikket. Men det kan være svært helt at koble af, hvis man fornemmer, at der er plads til forbedringer i produktionen. En løsning kan være gårdkurser, som svinerådgiver i LandboNord, Mette Holst Tygesen, har gode erfaringer med.

Hvis svinerådgiver Mette Holst Tygesen skulle vælge mellem en række servicetilbud til at optimere produktionen ude på de enkelte bedrifter, så er hun ikke i tvivl om, hvad hun ville vælge som noget af det første.

• Det må være vores gårdkurser, hvor vi sammen med svineproducenten planlægger et forløb med flere besøg ude på den enkelte bedrift. Her sætter vi fokus på nogle enkelte indsatsområder sammen med de ansatte, så alle er en del af indsatsen, fortæller Mette Holst Tygesen.

Første halvår af 2015 er gået, og nu er muligheden der for at vurdere, om målene i budgettet er blevet indfriet.  Vurderer man, at der er plads til forbedringer, vil det være oplagt at kontakte en rådgiver.

• Umiddelbart skal man ikke vente og se tiden an, hvis man oplever, at noget går skævt. Her i LandboNord holder vi ikke ferielukket, så man vil altid kunne komme i kontakt med en rådgiver fra vores afdeling, og få defineret mulige indsatsområder i produktionen, så man sikrer en hurtig indsats, når medarbejderne har afviklet deres ferie, siger Mette Holst Tygesen.

Kombinationen af medarbejdere, der vender tilbage med fornyede kræfter, og en rådgivers nye øjne på besætningen kan være den helt rigtige kombination, så målene for året bliver nået.

For mere information kontakt LandboNords SvineRådgivning på 96 24 24 24