LandboNord ansætter kapacitet på skatteområdet 22-01-2016

LandboNord ansætter kapacitet på skatteområdet

Pr. 1. januar 2016 er Jens Chr. Obel ansat som chefrådgiver i LandboNords ØkonomiRådgivning. Her skal han rådgive kunderne inden for skatteområdet, samtidig med at han træder ind i ledergruppen for LandboNords ØkonomiRådgivning, der i det daglige har ansvaret for de godt 115 medarbejdere.

Jens Chr. Obel har haft skat som sit primære arbejdsområde helt siden 1981, hvor han begyndte som elev hos Skatteforvaltningen i Lemvig. Siden hen har han taget en uddannelse som skatterevisor, og han har stillinger i både kommunalt og privat regi bag sig. Der er derfor ingen tvivl om, at det er lidt af en kapacitet, der nu skal rådgive LandboNords kunder om deres muligheder inden for skatteområdet.

- Efter at have arbejdet med skat i kommunalt regi i 16 år, fik jeg lyst til at prøve kræfter med at sidde på den anden side af bordet som rådgiver for virksomheder og personer, siger Jens Chr. Obel.

Derfor skiftede Jens Chr. Obel til KPMG (senere EY) i Aalborg, hvor han var med til at bygge en skatteafdeling op. Her arbejdede han i 18 år, indtil han for nylig altså skiftede til LandboNord.

- I LandboNord bliver mine primære opgaver til at rådgive vores kunder inden for en bred pallette af skattespørgsmål. Det kan fx være virksomhedsordningen, generationsskifte, investering, skatteplaner samt køb og salg. Det er min opgave at gå til grænsen og anvende reglerne rigtigt, så mine kunder får mest muligt ud af deres muligheder, siger Jens Chr. Obel.

Ser frem til det ledelsesmæssige ansvar

Efter 18 år som skattekonsulent i EY ser Jens Chr. Obel nu også frem til nye udfordringer, hvor særligt lederansvaret bliver en ekstra dimension i jobbet.

- Jeg glæder mig over at være kommet til en virksomhed, hvor jeg stadig kan bruge min faglighed inden for skat og revision, men hvor jeg også får større mulighed for at have mere med det menneskelige at gøre. Derfor glæder jeg mig til, at jeg gennem mit lederansvar kan være med til at udvikle og sætte retningen for de mange medarbejdere, og jeg håber, at jeg kan være med til at flytte nogle ting i en positiv retning for såvel medarbejdere som kunder i LandboNord.

Jens Chr. Obel er 52 år og bor i Aabybro.

Adm. direktør Uffe Bertelsen på telefon 9624 2400 eller på 3046 3820 eller
Chefrådgiver Jens Chr. Obel på telefon 9624 1704 eller på 5124 4558