LandboNord: Mange overser tilskud 04-08-2015

LandboNord: Mange overser tilskud

Det kan være en god idé at undersøge, om man kan opnå energisparetilskud på sit projekt – også selvom man allerede har fået tilsagn om tilskud fra Miljøteknologiordningen, vurderer energirådgiver i LandboNord, Niels Horne Svendsen.

Selvom man allerede har fået støtte fra Miljøteknologiordningen, så udelukker det ikke, at man også kan få energisparetilskud. Man skal blot lave en aftale om salg af energibesparelsen inden man køber et energispareprodukt som LED belysning, grundvandskøling, ventilation eller lignende.

• I øjeblikket taler jeg med flere landmænd, som tror, at det ene tilskud udelukker det andet, og det er en skam. Energisparetilskuddet bortfalder altså ikke, hvis man allerede har fået tilskud fra Miljøteknologiordningen, fortæller energirådgiver i LandboNord, Niels Horne Svendsen.

LandboNord er i løbende forhandlinger med energiselskaberne og har netop forhandlet en prisstigning fra 43 øre pr. sparet kWh til 45 øre pr. sparet kWh på besparelser op til 250.000 kWh. Hvis energibesparelsen overstiger 250.000 kWh stiger afregningsprisen pr. kWh til 48 øre.

Sammen med resten af LandboNords MiljøRådgivning rådgiver og hjælper han med at søge tilskud til kunderne. I flere tilfælde er der både tilskud at hente i både energisparetilskud og Miljøteknologiordningen. I efteråret 2014 var det blandt andet projekter som: LED belysning, grundvandskøling og ventilation, som var i den kategori. Projekter  som har modtaget tilsagn fra Miljøteknologiordningen, men som endnu ikke er igangsat, kan derved opnå energisparetilskud.

Energirådgiver Niels Horne Svendsen på telefon 9624 2549 eller på 2022 8685.