LandboNord og Agri Nord har indgået forlig 08-10-2015

De to nordjyske landboforeninger afslutter konflikt og indgår henvisningsaftale.

- De danske landmænd er under et historisk stort pres i øjeblikket. De har brug for landboforeninger, der står skulder ved skulder, samarbejder og bruger alle ressourcer på at bistå dem, siger formand for LandboNord Niels Vestergaard Salling og fortsætter: -LandboNord og Agri Nord har fuldt fokus på landbrugets situation, og vi er derfor tilfredse med nu at kunne lægge konflikten bag os.

Agri Nords formand, Carl Chr. Pedersen, forklarer, at forliget er resultatet af en god dialog foreningerne imellem:

- Agri Nord og LandboNord har igennem de seneste måneder haft en god og konstruktiv dialog, og vi har derfor indgået forlig om den verserende retssag ved retten i Hjørring vedrørende 32 medarbejderes skifte fra Agri Nord til LandboNord i 2013, siger Carl Chr. Pedersen.

Agri Nord hæver/frafalder samtidig de anlagte sager mod to tidligere medarbejdere, Poul Erik Poulsen og Jakob Nørgaard.

- Vi ønsker ikke at gå i detaljer i forhold til forliget, men kan blot sige, at begge parter er tilfredse med resultatet og er glade for at kunne lægge konflikten bag os og se fremad til fordel for landmændene, siger Niels Vestergaard Salling.

Agri Nord og LandboNord fortsætter det samarbejde, man allerede har i forhold til interesseorganisationer mv.

Ny henvisningsaftale peger fremad

Som en væsentlig del af aftalen, indgår Agri Nord og LandboNord en henvisningsaftale om ejendomsmægleraktiviteter. Agri Nord afvikler samtidig Agri Nord Mæglerne Aps og vil fremadrettet henvise til LandboGruppen Nord Aps, der er LandboNords andel i den landsdækkende mæglerkæde LandboGruppen, der i dag har en markedsandel på mere end 20 procent på landsplan.

Kontaktpersoner

Yderligere spørgsmål kan rettes til Adm. direktør Uffe Bertelsen, LandboNord på tlf. 3046 3820 eller Adm. direktør Kim Koch, Agri Nord på tlf. 2363 2464.