Ny regnskabsteknologi sikrer LandboNords kunder ekstra fordel 15-01-2016

Ny regnskabsteknologi sikrer LandboNords kunder ekstra fordel

Som de første i Danmark tager ØkonomiRådgivningen i LandboNord nu næste skridt i forbindelse med digitalisering af fremtidens regnskaber. Med lanceringen af konceptet Det Digitale Regnskab, tilbydes kunderne nu et dag-til-dag overblik over den samlede økonomi. Systemet er baseret på en ny teknologi, som henter oplysninger direkte fra kundens pengeinstitut og fortolker dem.

Takket være et unikt samarbejde med den finansielle sektor og SEGES, kan LandboNords ØkonomiRådgivning som de første i Danmark nu tilbyde den ny regnskabsteknologi, som giver kunderne et økonomisk overblik fra dag-til-dag, der ikke tidligere har været muligt.

- Rigtig mange af vores mindre og mellemstore kunder har efterspurgt en service, hvor de kan få et dag-til-dag-overblik over deres økonomi. Tidligere har det krævet, at de skulle vælge en løsning som Summax, men nu kan vi også tilbyde overblikket gennem vores nyeste skud på stammen, som vi kalder Det Digitale Regnskab, siger afdelingsleder for Digitalisering, Morten Langgaard.

Med den nye teknologi i Det Digitale Regnskab får kunderne en slags udvidet netbank. Nogle pengeinstitutter tilbyder allerede en automatisk oversigt over den daglige økonomi, men ifølge Morten Langgaard, så kan det ikke konkurrere med Det Digitale Regnskab.

- Bankernes oversigter er baseret på tekstgenkendelse af hævningerne. Med Det Digitale Regnskab har vi lavet en mere avanceret automatisering, hvor vi har lagt moms og skattelovgivningen ind over posteringerne. Hver dag bliver de så lagt på den rigtige regnskabsmæssige hylde, så den der bogfører ikke skal have fat i posteringen igen, siger Morten Langgaard.

En fordel for kunder med kassekredit

Det Digitale Regnskab henvender sig først og fremmest til de virksomheder, som laver halvårlige momsregnskaber. På den måde bliver regnskabet løbende lavet, man kan holde et skarpt øje med kassekreditten, og regnskabsassistentens rolle er overgået fra at varetage de klassiske bogføringsopgaver til nu at yde en dag-til-dag kvalitetssikring af produktet.

- Kunderne er dermed sikret den ekstra fordel der ligger i den nye teknologi - en smart måde at bevare sit dag-til-dag overblik på, siger Morten Langgaard.

Samtidig er LandboNord førende på online-programmet Summax, som primært henvender sig til større virksomhedslandbrug, der har behov for automatisk betaling og en mere detaljeret bogføring.

Afdelingsleder for Digitalisering, Morten Langgaard, på telefon 96241724 / 28291841