Svineproducenter skal holde gejsten i 16 22-01-2016

Svineproducenter skal holde gejsten i 16

Hovedbudskabet til årsmødet den 29. januar i LandboNords SvineRådgivning bliver i al sin enkelthed at holde gejsten oppe. Derfor er den røde tråd i årets program komponeret efter slogannet: Hold gejsten i 16.

LandboNords SvineRådgivning er ved at være klar til at slå dørene op til årsmøde, som også i år bliver afholdt på Nordjyllands Idrætshøjskole i Brønderslev. Til at markere mødet har chefkonsulent i LandboNord SvineRådgivning, Merete L. Andersen, introduceret slogannet: Hold gejsten i 16.

- Når man vælger at fortsætte som svineproducent, er man nødt til at være den, der går forrest. Man er nødt til at holde gejsten på sin bedrift hver eneste dag, for hvis man ikke har gejsten, hvordan kan man så forvente, at ens medarbejdere eller familien har det? siger Merete L. Andersen.

I øjeblikket er der ingen, som lover de nordjyske svineproducenter guld og grønne skove, så umiddelbart kan det være svært at holde gejsten. Derfor opfordrer Merete L. Andersen til at være bevidst om den forskel, som man trods alt stadig kan gøre i en presset hverdag.

- Man er nødt til at finde en urkraft inde i sig selv og tro på, at man kan gøre en forskel. At små ændringer i hverdagen kan skabe nogle resultater. Derfor har vi valgt nogle emner til årsmødet, som giver inspiration til at sænke omkostningerne, øge indtjeningen og ikke mindst sætter fokus på de muligheder man selv har, for at gøre hverdagen mere positiv for sig selv og sine medarbejdere, siger Merete L. Andersen.

Rigtige mænd gør en forskel

En af de levende beviser på forandring, er murmester Lindy Aldahl, som deltog i programmet ”Rigtige Mænd”, som indtil videre er blevet sendt på Danmarks Radio over to omgange. Programmet gjorde op med usunde vaner, og gjorde deltagerne landskendte. Lindy Aldahl og programmets træner og livsstilsguru, Jacob Søndergaard, er inviteret til årsmødet som inspiration.

- Vi har ikke inviteret de to fordi vi skal til at spise flere grøntsager, men fordi de inspirerer til at gøre det, som måske er allermest svært, nemlig at ændre sine vaner. Det vil i høj grad være en ændring af ens dårlige vaner, som vil være medvirkende til at vi holder gejsten i 16, og så vi kan vende bøtten i 17, siger Merete L. Andersen.

Læs mere om programmet og tilmeld dig her

Chefkonsulent i LandboNord SvineRådgivning, Merete L. Andersen, på telefon 2010 6194 / 96241884