Tag et professionelt blik på dine personlige papirer 19-10-2016

Præcis som en bil skal til eftersyn en gang imellem, så er det også vigtigt at få sine personlige dokumenter tjekket efter én gang hvert femte år. Den opfordring kommer fra advokat i LN Advokater, Mads Kringelbach, som i øjeblikket tilbyder et gratis familietjek.

Der er et liv efter døden. I hvert fald for de efterladte, som skal til at dele boet efter den afdøde. Nogle gange er der skrevet et testamente, og det vurderer advokat i LN Advokater, Mads Kringelbach, kan være en rigtig god idé.

- Der er mange, som overvejer at få lavet et testamente, men ofte bliver det ved snakken. Det kan dog være vigtigt at få lavet ét, så man ikke risikerer, at de efterladte kommer til at stå i en uoverskuelig økonomisk situation. Blot fordi man har levet sammen i ti år, så arver man altså ikke automatisk hinanden, siger Mads Kringelbach.

Hver gang der sker en ændring i ens familiemæssige forhold, bør man overveje, om det har nogle juridiske familiemæssige konsekvenser, som man skal forholde sig til. Ifølge Mads Kringelbach bør man i hvert fald overveje at få tjekket sine private papirer igennem en gang imellem – cirka hvert femte år. Hos LN Advokater kalder man det et familietjek, og i resten af 2016 kan man få det gratis hos LN Advokater.

- Der er ikke to familier, som er ens. Nogle har brug for et testamente eller andre skriftlige aftaler, og nogle har brug for at få deres testamente, forsikringer eller pensioner set efter i sømmene. Andre har måske brug for at få lavet en ægtepagt. I landbruget oplever vi eksempelvis flere unge fødevareproducenter, som får lavet en ægtepagt, inden de bliver gift. Det kan få den betydning, at de kan tage hele deres virksomhed med ud i tilfælde af en skilsmisse, siger Mads Kringelbach.

Det gratis familietjek omfatter et møde med en advokat fra LN Advokater, hvor man får gode råd og anbefalinger, som passer til den pågældende familie. Er der behov for oprettelse af et testamente, ændringer hertil eller andre private aftaler, så bliver der aftalt et fast salær.

Ring og bestil et gratis familietjek på telefon 9624 2445